Ga naar de hoofdinhoud
Bezoekers op het platform van de Offshore Experience

Veelgestelde vragen

Vragen staan vrij! Op de meest gestelde vragen geven wij op deze pagina een pasklaar antwoord.

Tickets zijn online te koop. Kies eenvoudig je bezoekdatum en starttijd, óók als je een kortingspas hebt. Zo kunnen we bezoekers goed spreiden over de dag en zorgen we voor een plezierig én veilig museumbezoek voor iedereen. Je kan ook je ticket kopen aan de kassa, maar we prefereren dat er online gereserveerd wordt i.v.m. de spreiding van bezoekers.

Heb je een vraag over het bestellen van een online ticket, wil je meer weten over het reserveren van een ticket met starttijd met je Museumkaart, Rotterdampas of andere kortingspas? Lees hier de antwoorden op de veelgestelde vragen. 

Wat zijn de entreeprijzen en welke kortingspassen zijn geldig?
Alle actuele entreeprijzen en een overzicht van de kortingspassen tref je op deze pagina.

Ik heb een kortingspas. Heb ik dan ook een e-ticket met starttijd nodig?
Ja, ook als je een kortingskaart hebt zoals een Museumkaart, Rotterdampas, VriendenLoterij (18+), Jeugdvakantiepaspoort (JVP) of Vriendenpas adviseren we je een e-ticket met datum en starttijd online te reserveren. Dit is geheel gratis.

Kinderen tot 4 jaar mogen gratis het museum bezoeken, hebben zij ook een e-ticket nodig?
Ja, ook voor hen adviseren we een e-ticket met datum en starttijd te reserveren. Dit is geheel gratis.

Kan ik ook tickets bij de kassa in het museum kopen?
Ja, maar we prefereren dat bezoekers vooraf hun ticket online kopen.
Let op: bij de kassa kun je niet contant betalen.

Ik heb een e-ticket besteld en betaald, maar niet ontvangen. Wat nu? 
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • De e-mail met je e-tickets kan zich in je spambox of map met ongewenste e-mail bevinden.
  • Door serverproblemen kan er vertraging ontstaan. Controleer je e-mail na een poosje.

Mocht je na een paar minuten nog steeds geen mail hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice via support@globalticket.nl of klik op de helpknop in onze webshop. 

Het lukt me niet online een ticket te reserveren.
Controleer je internetverbinding en vernieuw de webpagina. Je kunt het ook nogmaals proberen in een andere browser.

Moet ik mijn e-ticket uitprinten?
Nee, dat hoeft niet. E-tickets kunnen direct vanaf een smartphone gescand worden. Zorg er wel voor dat de helderheid op maximaal staat, je het oorspronkelijke PDF-bestand opent (géén screenshot maken) en je batterij is opgeladen.

Help! Ik ben meer dan 15 minuten te vroeg of te laat, wat nu?
We vinden het fijn dat je komt. We doen ons best je aan de kassa zo snel en goed mogelijk te helpen

Moet ik met mijn e-ticket eigenlijk nog langs de kassa?
Ja, je e-ticket plus je eventuele kortingspas dienen bij de kassabalie te worden gecontroleerd op geldigheid. Je ontvangt vervolgens een museumentreebewijs, waarmee je toegang krijgt tot de tentoonstellingen, steiger, schepen en kranen in de Maritiem Museum Haven. Dit entreebewijs heb je tevens nodig om interactieve spellen mee te kunnen spelen in het museum.

Ik ben mijn e-ticket kwijtgeraakt. Wat nu?
Global Ticket (onze ticketprovider) heeft  je reservering en contactgegevens in het systeem staan. Neem vooraf contact met Global Ticket via: support@globalticket.nl  of klik op de helpknop in onze webshop.

Ik heb e-tickets gekocht maar wil deze aankoop annuleren, kan dat? 
We geven geen geld retour op e-tickets. Mochten er onverwachte omstandigheden zijn dan kan je contact opnemen met onze klantenservice via support@globalticket.nl of bel 020 244 2877.

Ik heb e-tickets, maar wil op een andere datum of tijd komen. Kan dat?
Tot 48 uur voorafgaand aan je bezoek is het mogelijk om zelf je ticket eenmalig om te boeken via ticketsupport. Of neem contact op met onze klantenservice via support@globalticket.nl of klik op de helpknop in onze webshop.

Is er een maximale bezoektijd of eindtijd aan mijn museumbezoek?
Nee, je hebt alle tijd om het museum en de museumhaven te bezoeken. Er is geen eindtijd, alleen een starttijd om vast te leggen bij je museumbezoek. Je bent welkom tot sluitingstijd van het museum.

Ik heb een andere vraag over online tickets.
Neem dan contact op met onze klantenservice en stuur een mail naar support@globalticket.nl of gebruik de helpknop in onze webshop.

Waar kan ik informatie vinden over schenken aan het museum?
Wij zijn blij met bijdragen groot en klein. Via de knoppen hieronder vind je meer informatie over schenken in materiële zin en financiële zin.

Zoeken jullie nog vrijwilligers?
Wij kunnen niet zonder onze trouwe vrijwilligers. Uitbreiding van het team is daarom altijd fijn. Voor meer informatie over vrijwilligerswerk kun je contact opnemen met onze vrijwilligerscoördinator Tatjana van Rijswijk via t.vanrijswijk@maritiemmuseum.nl.

Hoe kan ik solliciteren bij het Maritiem Museum?
We hebben regelmatig vacatures op diverse gebieden. Via onderstaande knop vind je het overzicht.

Bezoeker bewondert scheepsmodel in de tentoonstelling De Haven
Boek tickets