Ga naar de hoofdinhoud
Patroonsdiner 2022

Word Patroon

Als Patroon verwelkomen wij u bij een gemêleerd gezelschap van maritieme liefhebbers, dat zich nauw betrokken voelt bij het Maritiem Museum. Tevens bent u een belangrijke ambassadeur van het museum.

We zijn er bijzonder trots op dat wij, mede dankzij de financiële steun van onze Patronen, het maritieme erfgoed van Nederland mogen beheren en op een eigentijdse wijze kunnen presenteren aan een groot publiek. Ook uw steun kan ervoor zorgen, dat wij het museum kunnen blijven vernieuwen en steeds weer nieuwe generaties kennis kunnen laten maken met de maritieme wereld.

Ambassadeur van het museum

Als Patroon doneert u jaarlijks € 1000,-

Als dank ontvangt u:

• Onbeperkt gratis entree
  • Uitnodigingen voor openingen en activiteiten
  • Gratis entree bij lezingen
  • 10% korting in de museumwinkel
  • 20% korting op onze kinderfeestjes
  • U bent als eerste op de hoogte via onze e-nieuwsbrief
  • U ontvangt een gratis museumpublicatie bij inschrijving
  • 2x per jaar ontvangt u ons relatiemagazine Vaart!
  • Uitnodiging voor het jaarlijks Patroonsdiner
  • Uitnodiging voor een exclusieve Patronen rondvaart door de Rotterdamse haven onder begeleiding van onze museumexperts
  • Jaarlijkse een exclusieve rondleiding door een tentoonstelling naar keuze door experts van het Maritiem Museum Rotterdam voor u en uw Vrienden (max. 15 personen)
  • Bij minimaal 5 jaar steun ontvangt u een schenkingsovereenkomst, die recht geeft op fiscaal voordeel.

Voor bedragen boven de € 1000 stellen wij graag een pakket met tegenprestaties 'op maat' voor u samen.

Gaat u met ons in zee?

Wilt u Patroon worden, meer weten over de mogelijkheden of een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek? Neem dan contact op met May Yan van Ham van de afdeling Development via relatiebeheer@maritiemmuseum.nl of bel 010 413 26 80.

Stuur een mailtje naar May Yan

Het Maritiem Museum Rotterdam heeft de culturele ANBI-status. Dat betekent dat het museum is vrijgesteld van betaling van schenk- en erfbelasting. Elke schenking komt geheel ten goede aan het Maritiem Museum. Het Fiscale nummer van het Maritiem Museum is 8150.38.392.

Geefwet

Dankzij de Geefwet die op 1 januari 2012 van kracht ging, kun je 125% van je gift aftrekken van de inkomstenbelasting. Stel dat je € 100,- schenkt, dan bedraagt de aftrek € 125,-. Als je in het 52% tarief valt, kost de gift van € 100,- je dus netto maar € 35,-. Dankzij deze multiplier kun je dus meer aftrekken van je inkomstenbelasting dan je hebt geschonken. Er geldt wel een plafond voor aftrek van € 1.250.

Fiscaal voordeel

Bij een eenmalige schenking geldt een drempel van 1% van je drempelinkomen en een maximum van 10%. Bij een periodieke schenking gelden deze drempels niet; bij een lijfrenteschenking van minimaal vijf jaar is deze volledig aftrekbaar van uw inkomstenbelasting.

Periodieke schenkingen vanaf € 250 leggen wij graag vast in de overeenkomst die speciaal door de Belastingdienst is opgemaakt.

Rekeningnummer

Je kunt direct het museum steunen door een gift over te maken op rekening NL10 ABNA 0592 8364 44 ten name van Stichting Maritiem Museum te Rotterdam.

Boek tickets