De hele KERSTVAKANTIE

Winter in het museum

Ook deze winter is er weer veel te beleven in het Maritiem Museum. De schepen in de museumhaven zijn prachtig verlicht en aan boord van de meer dan honderd jaar oude Geertuida zijn elke middag leuke workshops voor kinderen. Ontdek het Maritiem Museum, het leukste dagje weg tijdens de Kerstvakantie!

Kijk en ontdek!

Maak deze winter een reis door het heden, verleden en de toekomst van de maritieme wereld. Zie hoe onze wereld door de eeuwen heen in kaart werd gebracht en volg de ontdekkingsreis van Darwin, duik in de wereld van de offshore en laat je meevoeren door verhalen van migratie over zee in de expo Verankerd?!.

Met de kids audiotour op 'Bestemming Havenstad' leren de kinderen alles over Rotterdam, de haven en de mensen die er wonen. Uitgeluisterd? Dan nog even een duik in de wonderlijke haven van Professor Plons- waar de kinderen spelenderwijs kennismaken met verschillende schepen en het werk in de haven.

En deze kerstvakantie extra veel winteractiviteiten:

We hebben kleurplaten klaarliggen bij de tekentafel in de entreehal. Kinderen kunnen hem ter plekke inkleuren en maken kans op een mooie prijs: met 4 personen naar de Euromast! Ontdek Rotterdam vanaf een hoogte van 185 meter en kijk tot aan de horizon.

De kleurplaatwedstrijd loopt van 23 december t/m 7 januari. Lees hier de actievoorwaarden.

Tijd: hele dag
Locatie: entreehal van het museum

Plof lekker neer in onze museumbibliotheek en luister naar de mooiste kinderverhalen.

Wanneer:
Tijd:
: bibliotheek

In de entreehal

Ga mee op een natuur-ontdekkingsreis aan boord van de Oosterschelde! Terwijl dit Rotterdamse zeilschip aan de andere kant van de wereld vaart, beleef je de avonturen mee in onze entreehal. Met jonge wetenschappers aan boord doet het schip de reis van Charles Darwin van bijna 200 jaar geleden nog eens over. Hoe gaat het nu met de diersoorten die Darwin onderweg bestudeerde? Hoe passen planten en dieren zich aan de veranderende omstandigheden aan?

We ontdekken de toekomst van de zee en gebruiken daarbij ook het verleden. Hoe brachten we vroeger de wereld in kaart? Hoe verandert je beeld van de wereld als je eromheen zeilt? Volg de reis met ons en ervaar de wilde natuur van de oceanen.

Zeilschip Oosterschelde

Kinderen kunnen creatief aan de slag aan boord van ons ruim honderd jaar oude schip 'Geertruida’ in de museumhaven.

Tijd: van 12.00-16.00 uur
Locatie: op het schip 'Geertruida' in de museumhaven.

Lekker uitwaaien aan de kade

Struin deze kerstvakantie lekker over de kade en luister naar de gratis audiotour van Wilfried de Jong, die je meeneemt door de geschiedenis van deze bijzondere plek. Trek gekregen? Haal een overheerlijke warme wafel bij Loeve, neem een kijkje in onze werkplaatsen en loop binnen bij Port Pavillion, waar je kennis maakt met de haven van nu en alles wat daar te beleven is.

Elke dag

Ga op ontdekkingstocht door de museumhaven! Theater- en televisiemaker Wilfried de Jong neemt je mee door de geschiedenis van deze plek, die vier eeuwen lang het bruisende middelpunt van havenstad Rotterdam was.

Warme wafels en ijs
Lekker even opwarmen tijdens je wandeling door de museumhaven? Strijk neer bij Loeve in het paviljoen. Onze baristas bereiden een eerlijke en duurzame kop koffie en de warme wafels met verrassende toppings zijn om van te watertanden. Ijsliefhebbers vinden hier hun favoriete smaak. Genieten dus - met uitzicht op de Maritiem Museum Haven.

Dagelijks van 12.00-17.00u.

Elke dag

Maak een rondvaart van ca. 45 minuten door het Maritiem District en luister naar de verhalen van de schipper over de oude stadshavens van Rotterdam. Vraag naar afvaarten, tijden en tickets bij de kassabalie. Let op: in verband met hoge waterstanden en slecht weer kan het zijn dat de boot niet vaart.

In de museumhaven vind je Port Pavillion, het informatiepunt van Havenbedrijf Rotterdam. Loop binnen en ondek de Rotterdamse haven van nu en alles wat daar te beleven is.

Winteractie: versier je eigen kaart en stuur hem naar iemand die je dierbaar is. Hij kan ter plekke in de speciale brievenbus!

Openingstijden tijdens de Kerstvakantie

Het museum is tijdens de vakantie geopend.
Wij zijn gesloten op Eerste kerstdag (25 december) en op Nieuwjaarsdag (1 januari).

Bekijk alle openingstijden