Studenten komen meer te weten over cultuureducatie in het museum
Online les

Dealen met drugs

Online les voor jongeren 16+ (bovenbouw VO, MBO niveau 1 t/m 4)

De drugswereld is hard en crimineel. Met drugs wordt heel veel geld verdiend. Cooral met cocaïne verdienen criminelen miljarden. De markt is lucratief: jaarlijks wordt er zo’n 250 ton cocaïne in Europa geconsumeerd. De meeste drugs komen via de Rotterdamse haven onze samenleving in. Bijna dagelijks lezen we erover, maar weinigen weten welke complexe wereld erachter schuilgaat: een wereld die steeds grimmiger en meedogenlozer wordt en zich steeds meer vermengt met de bovenwereld.

Tijdens de online les 'Dealen met Drugs' krijgen leerlingen en studenten een inkijkje in deze criminele wereld. Ze worden geconfronteerd met heftige keuzes en de impact van drugshandel.

Met elkaar in gesprek gaan over keuzes en consequenties, die een leven in de drugswereld met zich meebrengt. Er is geen goed of fout, maar leerlingen worden zich er bewust van dat keuzes ook consequenties hebben. Het gesprek staat centraal.

• De leerlingen weten dat keuzes consequenties hebben.
  • De leerlingen zijn zich meer bewust van (eigen) verleidingen.
  • De leerlingen kennen de risico’s van "dealen" en makkelijk snel geld verdienen.
  • De leerlingen weten wat belangrijk voor hen is als het gaat over groepsdruk, plaats in maatschappij, eigenwaarde, zelfrespect, voor jezelf opkomen.
  • Lees de handleiding eerst goed door.
  • Zorg dat het digibord het doet.
  • Zorg dat er audio is.

Daarom!

• Maakt drugs, drugshandel en -gebruik bespreekbaar.
  • Sluit aan bij burgerschap, ondermijning.
  • Sluit aan bij de belevingswereld van 16+ jaar.

Kosten: gratis!

Tijdsduur: 90 minuten, 2 lesuren van 45 minuten.

Start: online, dus naar eigen inzicht

Wij geven graag toegang tot de les! Bel voor meer informatie met onze Sales-afdeling: 010 4029 264. Of stuur een mail: sales@maritiemmuseum.nl.

Vraag (gratis) toegang aan