22 en 23 juni

Traktatie aan de stad: Gratis klassiek concert van Sinfonia Rotterdam

Het Maritiem Museum trakteert de stad op een gratis concert van Sinfonia Rotterdam.

Vele activiteiten in het museum staan deze zomer in het teken van ons 150-jarig bestaan. We gingen van start met een goed bezochte familiepicknick en nu bieden we de stad een gratis, klassiek concert aan. Het Rotterdamse orkest Sinfonia Rotterdam zal zaterdag 22 en zondag 23 juni twee gratis concerten geven in de Maritiem Museum Haven van het Maritiem Museum.

Iedereen kan dit concert gratis beluisteren en zien vanaf de kade, maar wil je verzekerd zijn van een goede zitplaats met goed uitzicht? Reserveer dan een stoel in het gedeelte voor onze betalende bezoekers. Voor € 15,- p.p. ben je verzekerd van een zitplaats en krijg je een bescheiden snack met een drankje. Voor kinderen van 4 t/m 15 jaar kost dit arrangement € 12,50.

Kom, luister en geniet van Sinfonia Rotterdam

Zaterdag 22 juni avondconcert om 20:00 uur en zondag 23 juni matinee om 14:30 uur.

Dirigent Conrad van Alphen
Sopraan Nikki Treurniet

• Mozart Symfonie nr. 29
  • Mozart Aria Batti, batti, o bel Masetto (van Don Giovanni)
  • Mozart Aria Porgi, amor, qualche ristoro (van Le Nozze di Figaro)
  • Mozart Come scoglio (van Cosi fan tutte)
  • Händel Water Music

Bestel nu je kaarten

Reserveer nu je zitplek inclusief drankje en snack, voor het zaterdagavondconcert op 22 juni of de matinee op zondag 23 juni.

Bestel direct online

De gerenommeerde Zuid-Afrikaans/Nederlandse dirigent Conrad van Alphen geniet grote populariteit vanwege zijn intense manier van repeteren en uitvoeren.

Onder zijn gedreven leiding is Sinfonia Rotterdam uitgegroeid tot één van de bekende orkesten in Nederland met jaarlijks meer dan 30 concerten door heel Nederland en daarbuiten.

De Nederlandse sopraan Nikki Treurniet studeerde zang aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag en studeerde af aan de Dutch National Opera Academy.

In 2017 won Nikki vier prijzen tijdens de 51ste International Vocal Competition ’s-Hertogen- bosch, waaronder de Nederlandse Operaprijs en de Omroep MAX Jong Talent Prijs.

Nikki was onder meer te zien bij De Nationale Opera, Holland Opera en de Nederlandse Reisopera.

Als een lichte lyrische sopraan met een warme klank voelt Nikki zich thuis in repertoire variërend van de barok tot hedendaagse werken. Ze krijgt erkenning voor haar gevoelige interpretaties van Mozart en voelt zich sterk aangetrokken tot de muziek van de laatromantische Franse impressionisten.

Of geniet nog eens van Sinfonia uit 2018