Ga naar de hoofdinhoud
Kinderen spelen in de haven van Professor Plons

Op wereldreis met Professor Plons

Onbegeleide les voor groep 1 t/m 5

De tentoonstelling Professor Plons is niet alleen leuk en speels, maar ook erg leerzaam. Breng met de kinderen een bezoek aan zijn thuishaven en laat ze ontdekken hoe alles reilt en zeilt in de haven. Jonge kinderen maken voor het eerst kennis met allerlei soorten schepen, terwijl oudere kinderen zien wat er allemaal gebeurt in de haven. Spullen die ze kennen uit hun eigen huis of slaapkamer, blijken van over de hele wereld naar de haven te worden verscheept.

De tentoonstelling Professor Plons sluit na 26 mei. Het programma is daarna niet meer te boeken!

Er zijn weinig activiteiten zo goed geregeld en vormgegeven voor schakelklassen, als deze expo.

Amy, leerkracht schakelklas

Kosten: € 3,50 per leerling.

Maximale groepsgrootte: 30 leerlingen. Minimaal 2 begeleiders vereist.
Wij vinden het belangrijk dat er voldoende begeleiders zijn, daarom bieden we gratis entree aan maximaal 8 begeleiders per groep.

Tijdsduur: 90 minuten.
Te boeken op dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag vanaf 10:00 uur.
Na 26 mei vervalt dit programma.

Boek nu online

Feest van herkenning

Na een korte ontvangst door een museummedewerker mogen de kinderen vrij spelen. Dankzij het voorleesverhaal voor smartboard, waarmee het bezoek is voorbereid, kennen de kinderen Professor Plons en zijn vrienden al. Het bezoek aan de tentoonstelling is daarom een feest van herkenning. De kinderen spelen in hun fantasiespel de verhalen na.

Daarom!

• Spelend leren.
  • Ook voor schoolreisjes.
  • Met doorlopende leerlijn
  • Beoordeeld door leerkrachten met een 8,2.
  • Kerndoelen: 47, 50, 52 en 53 Oriëntatie op jezelf en de wereld.

Als docent bereid je deze les voor met de informatie, die je hieronder kan downloaden.

De voorpret van een bezoek aan Professor Plons begint al op school! Voor groep 1 en 2, groep 3 en 4 en 5 hebben Joris Lutz en Bram Klein voorleesverhalen voor het smartboard geschreven.

Een bezoek aan Professor Plons sorteert het meeste leereffect als de kinderen van tevoren kennis hebben gemaakt met het (digitale) lesmateriaal en de voorleesverhalen.

PABO-onderzoek

Meer weten of boeken?

Bel ons voor meer informatie of een reservering via 010 4029 264 of stuur een email naar sales@maritiemmuseum.nl met je vraag en contactgegevens.

Neem contact met ons op
Kinderen leren meer over zeedieren
Boek tickets